Hotspots in Alkmaar en Bergen

Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nlEerder schreef ik al een blog over ons bezoek aan Alkmaar en Bergen in de winter. Dat is nu ruim 1,5 jaar geleden. Als pre-honeymoon brachten wij er nu ook een bezoek aan in de zomer. Of mag ik het geen zomer noemen in mei? De temperaturen waren er wel naar, we hebben dus weinig van de stad gezien, vooral veel van het strand, de duinen en de omgeving.

Aan te raden met dit mooie weer is zeker om een fiets te huren bij het hotel. Wij bedachten dit wat laat waardoor de fietsen helaas op waren. Maar bij een tweede poging bleken er al wat fietsen terug dus konden we lekker op de fiets. Scheelt je en zoeken naar een parkeerplek bij het strand en je kunt door de bosrijke omgeving fietsen.

Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl

In de kamer vonden we trouwens dit kaartje met een doosje bonbons. Super lief! We sliepen trouwens weer in hetzelfde hotel als vorige keer, Blooming! Zeker aan te raden, mooi hotel, mooie locatie en heel fijn personeel!

We volgde het advies op het kaartje direct op en zijn gaan eten aan zee. Dom als ik was lag de zonnebrand in de hotelkamer en mijn zonnebril thuis, gelijk dus maar beide nieuw gekocht, Stefan is er nu thuis met mijn zonnebril vandoor. Hij vond hem leuker dan ik.

En op het stand moet er natuurlijk gegeten worden, we kwamen terecht bij Strandpaviljoen Noord. Het leuke was trouwens dat ik in het restaurantje waar we gingen eten mijn bril gekocht heb. Ze hadden daar een soort miniwinkeltje voor vergeten spullen.

Foto: Strandpaviljoen Noord

Zelfs de fles water is leuk.
Als ik ergens garnalenkroketjes zie moet ik ze hebben!
Cheers!

Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl

Terug in het hotel was ik echt fan van onze kamer. Zo fan dat ik hem zelfs gefilmd heb, maar door alle trouwfoto’s die binnen kwamen raakte mijn telefoon vol en ben ik iets te agressief aan het opruimen geweest. De hotelvideo is er dus helaas niet meer. Maar geloof me, we hadden mega kamer met een nog fijnere badkamer. Gezien we twee dagen bleven logeren hebben we een keer boven en een keertje beneden in het hotel ontbeten.

Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl

We zijn nog wel even wezen shoppen in Alkmaar, maar het weer was er echt niet naar om hele dagen in de hitte te gaan lopen.  Verder dan een nieuwe tas kwamen we dan ook niet. Natuurlijk wilde ik nog wel graag lunchen in Alkmaar want ik had een heel leuk lunch tentje gevonden, Sencha Lunchstore. Waar we van een strijkplank aten en het geen probleem was dat Stefan iets anders wilde dan brood, dan maakte ze toch lekker een salade voor hem. Naast ons begonnen mensen een High Ice Tea, zag er ook echt heel goed uit!

Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl

Snel zijn we naar het hotel gegaan om de auto om te ruilen voor de fiets en weer naar het strand te gaan. De wind was blijkbaar oost, want we moesten de kwallen echt ontwijken toen we langs de waterlijn liepen.

Op de terugweg vanaf Bergen aan Zee naar ons hotel fietste we door Bergen heen. Eerder hadden we hier al gegeten in een leuk restaurantje dus stopte we hier opnieuw. Dit keer kozen we om te eten bij Nero.

Nieuwe verslaving: aperol spritz

Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl Alkmaar en Bergen - www.foodiemarjan.nl

Dag lief Bergen, het was weer fijn!

Lees ook mijn eerdere blog over ons bezoek aan Bergen en Alkmaar.

Foodie Marjan

Mijn blog is eigenlijk mijn uit de hand gelopen liefde voor eten, niet alleen eten thuis maar ook als ik op pad ben in een leuke stad en zelfs op vakantie. Ik kan me al verheugen op al het eten dat ik tegenkom als ik weer een ander land bezoek. Veel plezier met het lezen van mijn blog, proberen van mijn recepten en stuur me gerust een berichtje als je vragen of opmerkingen hebt!

More Posts - Website

Follow Me:
TwitterFacebookLinkedInPinterest

Comments

comments

1 gedachte over “Hotspots in Alkmaar en Bergen

Laat weten wat je van dit bericht vindt!?